English
Grand Café De Lindenhof

Aiii... een recensie

14-04-2017

Bent u tevreden, zeg het anderen, heeft u klachten, zeg het ons. Dit gezegde hing vroeger in een restaurant waar ik wel eens met mijn ouders kwam. Het is zo’n oneliner die nog steeds up to date is. Zeker in ons vak. 

Het grote verschil met toen, is de bereikbaarheid van 'anderen'. Besprak je je ervaring vroeger op een verjaardag met een groepje vrienden. Tegenwoordig knal je ‘t het wereldwijde web op. 
En dan wil het zo zijn dat je ‘s morgens, wanneer je je mailbox opent, een bericht ziet staan van IENS.nl, Tripadvisor oid.  Ik krijg het dan altijd heet.. begin licht te blozen en krijg struisvogelpolitiek-neigingen. Want De Lindenhof zijn wij, dramatisch gesproken, in hart en ziel. Dus een recensie is aan mij persoonlijk gericht. En omgaan met kritiek is en blijft stiekem toch heel moeilijk. 

Ik scroll door de laatst geplaatste recensies. Glijd af, lees ik. Weinig professionaliteit van het personeel, ongastvrij, duur. Ik lees natuurlijk ook heel veel positieve dingen, maar de kritiek raakt me het meest en blijft hangen.  Ik schiet in de geïrriteerde stand; Bij de AH kan je toch ook niet voor 8.00 binnen komen lopen?! Duur.. dat valt toch wel mee, pannenkoeken eten met mijn kinderen doe ik ook niet voor minder dan 6 tientjes. Jeetje, mijn team ongastvrij? Deze groep komt naar hun werk en neemt ’t serieus. Ondanks dat het voor de meeste maar een bijbaan is. 

Ik bedaar een beetje en realiseer me dat deze informatie heel belangrijk voor ons is. Fouten maken is menselijk en van fouten kun je leren. Uiteindelijk nemen deze gasten de moeite om ons op de hoogte te stellen van onze verbeterpunten. Nu kunnen we er met elkaar aan werken. Tja.. en dat dan de hele wereld mee kan lezen. Daar moet ik me dan maar over heen zetten.  

In een blije wereld vertelt u als gast uw klacht aan ons, maar wellicht is die drempel soms te hoog. Wilt u ons niet voor t hoofd stoten. Een discussie op gang brengen. Dus zolang we niet worden afgefikt in de berichten, mogen ook de recensies met opbouwende kritiek online.  

Ik open ze nog steeds een beetje ongemakkelijk, maar met een frisse blik. En houd in mijn achterhoofd de opmerking die Wouter Verkerk optekende in een van zijn columns:  "Goed nieuws voor ‘kritische gasten’ aka de undercover recensenten, die expliciet op zoek zijn naar foutjes, bij ons ga je die zeker tegenkomen. Als je goed kijkt iedere avond denk ik wel meer dan twintig keer. " Maar dit maakt ons menselijk. Geen eenheidsworst wars aan procedures. We proberen het verschil te maken in de oplossing. Te luisteren om te begrijpen niet om te antwoorden. 

Meer lezen van WOUTER VERKERK~ https://wouterverkerk.nl

 

Marieke Beijersbergen~
passie voor horeca | foodie | design | vallen & opstaan | travel | inspiratie

Blogoverzicht
Sfeerimpressie
Openingstijden
  • Maandag12:00 - 23:00
  • Dinsdag10:00 - 23:00
  • Woensdag10:00 - 00:00
  • Donderdag10:00 - 00:00
  • Vrijdag10:00 - 02:00
  • Zaterdag10:00 - 02:00
  • Zondag12:00 - 21:00
Contact

Van Weedestraat 131
3761 CD Soest
035 - 740 00 74
info@grandcafedelindenhof.nl